onsdag 19. oktober 2011

Ikke alle er like begeistret

I dag har jeg vært på jobbtur til Mosjøen.  På flyet traff jeg en gammel lærer.  Den gangen jeg hadde han, var han ufaglært lærer på ungdomsskolen som tok vikartimer.  I dag er han lærer ved videregående.  Vi hadde en riktig interessant samtale før han gikk av flyet i Sandesjøen.  Temaet vi diskuterte var selvsagt elever og deres bruk av pc, er det noe annet vi kan snakke om i disse tider?
Min "gamle" lærer som faktisk ikke er mer enn fire år eldre enn meg delte sine erfaringer fra videregående.  Han kom med mange interessante refleksjoner, så jeg kunne gjerne ha tenkt meg å høre mer.  Han vekket nysgjerrigheten min ved å fortelle at i Tyskland hadde de fjernet pc-en og gått tilbake til tradisjonell undervisning.  Jeg måtte derfor google litt og fant denne artikkelen:
http://www.bt.no/nyheter/lokalt/Elever-vil-slippe-PC-p-skolen-1873897.html

1 kommentar:

  1. Den artikkelen du viser til (i BT) er et godt utgangspunkt for en fagtekst om IKT og læring.

    SvarSlett