Jeg spekulerer og spekulerer, kanskje tenker jeg for vanskelig, men kjenner skikkelig skrivesperre. Har lest en god del i Enter, mye interessant, men sliter med å finne ei problemstilling til fagteksten. Tror at jeg tar kvelden nå, i morgen er det atter en dag hvor jeg kan lese om Rommen skole, Memoz og diverse verktøy som er formålstjenelige i skolen, bare en har vett og systematikk til å bruke de.
Så langt har jeg fått god nytte av photostory. Det er som brettspillet Othello, raskt å lære, lang tid for å mestre. Nå som jeg ikke har en klasse hvor jeg kan utprøve nye metoder, blir det ikke så systematisk eller gjennomtenkt, men photostory fikk jeg raskt ta i bruk. Eleven som brukte det var godt kjent med programmet og historiene kom raskt. Han brukte photostory i historie, tema grunnloven, var meget dyktig til å hente relevante bilder og musikk. Fikk bearbeidet fagstoffet effektivt i arbeidet med teksten. Arbeidet eleven gjorde viste meg at å lage en bildetekst er en god og motiverende metode å bruke. Jeg kunne også lett veilede eleven i skriveprosessen, vise konkret hva som var bra i oppgaven og hva han burde arbeide mer med.
Fin dokumentasjon av vellykket bruk av bildefortelling.
SvarSlett